
Reiniging en kosten | Zorginstellingen
Reiniging en kosten
Uit onderzoek blijkt dat de schoonmaakkosten voor vloeren 10 maal hoger zijn dan de aankoopkosten. We weten ook dat onderhoud een van de grootste kostenposten is in het vastgoedbudget van zorginstellingen en dat vloeren in openbare ruimtes in de regel na 20 jaar worden vervangen.
Het onderhoud van 3.000 vierkante meter vloer in een zorginstelling kost jaarlijks ongeveer 100.000 euro. Dit betekent dat na slechts twee jaar net zoveel is uitgeven aan het onderhoud van de vloer als aan de aankoop van de vloer. Als we naar de levensduur van een vloer kijken, zien we dat de kosten voor aankoop slechts 8 procent bedragen terwijl de kosten voor het onderhoud maar liefst 92 procent bedragen.
Een slijtvaste toplaag van polyurethaan (PUR) op de vinyl- en linoleumvloeren van Tarkett voor openbare ruimtes, zorgt ervoor dat de vloer gemakkelijk gereinigd kan worden, wat leidt tot lagere schoonmaakkosten en een verbeterde werkomgeving. Bovendien zijn de homogene iQ-vloeren van Tarkett zodanig samengesteld dat ze droog kunnen worden opgewreven. Hierdoor wordt het gebruik van was en polish vermeden.
De LCC-calculator laat zien wat dit kost
Om onze klanten concrete ondersteuning te bieden bij deze vragen, heeft Tarkett het LCC-programma ontwikkeld. Hiermee kunnen de kosten van de levenscyclus worden berekend, dat wil zeggen de totale kosten voor inkoop en onderhoud van diverse vloermaterialen gedurende de hele levensduur.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie of heeft u vragen over reiniging en de kosten?
Neem contact op met uw Tarkett contactpersoon of bel naar het algemene nummer: 0416 684 100
Toch liever via email?
Mail voor meer informatie naar: project.nl@tarkett.com of neem contact met ons op door het contactformulier in te vullen