De vloer op met Tim Griffioen

De vloer op met Tim Griffioen

Wie is Tim? 

Mijn naam is Tim Griffioen. Ik werk op afdeling Customer Service van Tarkett in Waalwijk.

Hoe lang werk je al bij Tarkett en wat sprak je destijds aan om bij ons te komen werken?

Ik werk nu 4 maanden bij Tarkett. De doorslag om voor Tarkett te willen werken kwam al bij het eerste sollicitatiegesprek toen ik merkte met hoeveel passie de mensen hier werken. Ik vind het mooi om bij zo’n gepassioneerd bedrijf te mogen werken. Vanaf  het eerste moment ben ik goed opgevangen, en lag er een heel inwerkprogramma voor mij klaar, waar ik veel baat bij heb gehad. 

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Iedere dag start ik eerst met uitfilteren van m’n mailbox naar prioriteit. Een onoverzichtelijke mailbox maakt mij onrustig.
Daarna ga ik operationeel aan de slag met onze lopende orders. Ik houd een lijst bij waar alle reserveringen in staan die wellicht doorgeschoven moeten of mogen worden. We controleren of er andere belemmeringen zijn en verwerken dit in onze overzichten.

Daarnaast moeten alle nieuwe bestellingen ingevoerd worden, waarbij de bestellingen die over 2 dagen geleverd moeten worden prioriteit hebben, aangezien die voor 12 uur in ons systeem moeten staan. Tussendoor komen er ook vragen van klanten over producten en lopende bestellingen die we beantwoorden en oppakken. 
De gehele dag hebben wij ook veel contact met de fabrieken, om producties af te stemmen, of extra aandacht te vragen voor bepaalde bestellingen.

De middag is voornamelijk nieuwe bestellingen invoeren, contact houden met klanten, en het puzzelstuk van de ochtend afmaken. 

Waar ben je het meest trots op in je carrière bij Tarkett tot nu toe?

Het meest trots ben ik, dat ik na 4 maanden al zelfstandig aan het werk kan en redelijk kennis heb opgedaan van het systeem en hoe te handelen bij de verschillende problemen die zich voor kunnen doen. Mijn volgende uitdaging is kennis krijgen van de vele producten die Tarkett heeft. 

Wat wilde je vroeger als kind worden?

Als kind wilde ik Transport Planner worden, op de basisschool had ik hiervoor al een heel plan uitgestippeld, maar toch is het niet helemaal zo gelopen:
Ik wilde beginnen in het magazijn met het laden en lossen van vrachtwagens, daarna wilde ik eerst zelf vrachtwagenchauffeur zijn, om vervolgens door te groeien naar de planning, en zo de kennis had waar een chauffeur allemaal mee te maken kon krijgen onderweg.

Echter ik heb wel m’n vrachtwagen rijbewijs gehaald, maar op enkele ritjes na, ben ik nooit fulltime chauffeur geweest.
Vanuit het magazijn ben ik doorgestroomd naar kantoor, waar ik ICT en klantenservice ben gaan doen. Ik heb bij het bedrijf waar ik toen werkzaam was de basis gelegd voor de implementatie van de boordcomputers in de vrachtwagens. Helaas ging dat bedrijf failliet, en ben toen 8 jaar werkzaam geweest als coördinator op de internationale planning voor Frankrijk en Duitsland. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het inkopen en verkopen van ritten door heel Europa.

Na 8 jaar wilde ik totaal iets anders doen, en toen kwam ik de vacature van Tarkett tegen, en nu werk ik hier met veel plezier al 4 maanden als Customer Service medewerker. 

Wat is jouw definitie van succes?

Mijn definitie van succes is wanneer alles op een dag tegenzit, ik een klant toch zo goed mogelijk kunnen helpen. Soms zijn er dagen dat producties niet goed gaan en/of dat transport niet goed loopt; op zulke dagen doe ik alles wat in m’n bereik ligt, zodat ik de klant toch zo tevreden mogelijk kan maken. 

Duurzaamheid is belangrijk bij Tarkett. Op welke manier probeer jij duurzamer te leven?

Thuis proberen wij ook duurzaam te leven door ons afval te scheiden, en er bijvoorbeeld op te letten dat we zo min mogelijk wegwerpplastic gebruiken.
De auto laten wij vaker staan dan anders. In tegenstelling tot m’n vorige baan, ga ik nu op de fiets naar het werk.